Friday 26 December 2014

Result Screening

Ok, sambung entry sebelum ni pasal Full Body Screening

Lepas dah selesai semua screening, kami pon dibagi makan dan minum sebab kena puasa dari malam. Tapi minum air masak bole la, puasa makan je. Tengah syok-syok tunggu order sandwich ngan air milo kat cafe kecik dalam medical centre tu (lupa apa nama cafe tu), nurse panggil pulak. Kata doktor da nak balik, dia nak review result masa tu gak..adehhh!! baru nak makan..huhuhu 

Summary;

Ujian darah; Asid urik encik suami tinggi sikit, tapi masih terkawal. Kolesterol kami pon lebih daripada limit, sepatunya 5.2 tapi kami 5.6 dan 6.2. Tapi doktor kata masih terkawal dan kena jaga makan. Yang lain OK :) Ujian air kencing; Result saya agak cloudy tapi encik suami clear (sampai sekarang jadik bahan..aduyaiii..huuu) Overall OK :) Organ dalaman; Dapat tahu rahim saya terbalik, Retroverted Uterus Yang lain OK :) Jantung; OK:) Kanser; BEBAS :)


Dipendekkan cerita, Alhamdulillah kami berdua sihat luar dan dalam.
Cuma part asid urik encik suami tu, kena jaga makan la. Part kolesterol pon kena jaga makan. Saya pulak kena banyakkan exercise. Walaupun jantung ok, tapi kena bersenam gak untuk kesihatan jantung yang lebih baik. InsyaAllah.. So far kami bebas dari penyakit-penyakit bahaya. Alhamdulillah.. Mudah-mudahan selamanya begini. Cuma result untuk kanser servik (pap smear) akan dibagi 2 minggu dari tarikh buat ujian. Dan Alhamdulillah, semuanya ok juga :) 

OK, sekian saja tentang result full screening kami. Kalau ada apa-apa nak tanya, boleh tanya ya. Bagi komen kat ruangan komen, atau mesej 013-6282668. Saya leh ceritakan detail kalau anda berminat nak buat full body screening.. :) eh? saya bukan promoter atau jual apa-apa pasal ni tau. Saya nak bantu bagi info je..heeee :)

Nasihat saya, siapa yang berkemampuan tu, buatlah! pencegahan awal insyaAllah

"Mencegah adalah lebih baik dari merawat"


No comments:

Post a Comment